söndag 7 augusti 2011

AAAH, jag glömde att skriva om den stora paraden de hade här i SLC förra veckan. Jag tog bilder men så tog jag med fel kort.. sorry.. nästa vecka, men jag kan lova er att det var så amerikanskt det kan bli!
Jag var i templet i morse och det var så underbart. Att få känna lite frid och få varva ner. Jag älskar det.
Jag älskar att få vara missionär! Att få vara här! Just nu!
Men efter att få höra lite från Festinord så måste jag erkänna att jag saknar er där hemma mycket. Så jag längtar att få träffa er igen!
Och jag fick ett så underbart brev denna vecka!!! GRATTIS EMELIE OCH KRISTOFFER!!!!!!! :D AAH, jag skrek i köket och var så glad!!!
Åh vad jag älskar livet!
I veckan så träffade vi en underbar familj från iran men bodde nån annanstans nu. Vi mötte dem at Westgate. Vi har fyra olika gater och westgate är speciell. Vi ser alltid mirakel där.
Iallafall så tog vi dem runt och visade och de kände anden så starkt.
De hade så många frågor om livet som de inte kunde finna svar på. Men evangeliet om Jesus Kristus kunde det. Vi gav dem en Mormonsbok och fann svar på frågor.
AH, jag kan inte fatta att man inte kan se att den ar sann.
Min kamrat är en rockstar. Vi uppträder på konferenser också och igår skrev hon en egen sång och uppträdde imorse. Vilken mission kan man få göra nått sånt? Få sprida evangeliet till unga människor genom musik. Jag är så stolt över henne. Vi har otroligt kul tillsammans!
Denna vecka har jag fått ett mycket starkare vittnesbörd om Jesus Kristus. Jag hade en dag som var otroligt jobbigt. Jag bad från djupet av mitt hjärta för hjälp att klara av dagen. Helt plötsligt händer det nått. Alla hemska och ledsna känslor försvinner. Poff. Och jag får en känsla av frid över mig.
Jag vet att Jesus Kristus vet exakt vad vi går igenom. Och har kännt alla våra hemskheter, svårigheter och smärta. På alla sätt.
Han är den som kan hjälpa oss.
Jag älskar honom för det.

tills nästa gång
Love
Sister Wonderful

Ps, BERÄTTA MER OM FestINord ALLA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar