lördag 23 juli 2011

Att fylla år är roligt. Man känner sig så otroligt uppskattad och älskad av de människor omkring en. Jag har fått så fina vänner här som jag aldrig hade fått lära känna.
Samtidigt som det gör att man saknar alla där hemma.
På vår P-day före min födelsedag så åkte vi till cheescake factory och muuuums så gott det var!
Mirakel sker fortfarande här på temple square och vi ser dem varje dag.
Även om vi är här för att tjäna andra som missionärer har jag sett denna veckan hur viktigt det är att man själv mår bra och dom runt omkring en. Så denna vecka har jag och min kamrat fått möjligheten att hjälpa många sisters omkring oss så att de kan må bra och hjälpa resten av Guds barna skara.
Det är som med försoningen.
Om vi inte upplevt Kristuslik kärlek och försoningen så kan vi inte ge den till andra.
Det är som att gå runt med världens godaste chokladkaka i handen och ge den till någon och säga "Här ta den. Hört att den är bra. Själv har jag ingen aning."
Du måste själv uppleva det. Smaka den. SEN kan du ge den till andra och säga hur god den är.
Right?
Livet är fantastiskt. Njut av det.
Kärlek
Sister Wonderful
Ps, Ett av de senior couples som tjänar här tycker om mig så mkt så att det köpte Sjukt stor bag av swedish fish till mig på min födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar